Alla produktioner behöver inte kosta miljoner. Det är faktiskt så att det ibland kan vara mycket mer fördelaktigt att förenkla produktionen och på så sätt minska avståndet mellan dig och din målgrupp. Kostsamma produktioner kan vara ett "statement" när man ska placera sig högre upp i marknaden eller avser att nå en målgrupp som söker exemeplvis lyx eller spetsteknik. Men många gånger behöver företag komma nära sin publik – avdramatisera kommunikationen. Och då är det mycket bättre att hålla det enkelt, nårbart och smidigt.
Hälsogurun Martin Bach håller i regelbudna hälsoprogram som hjälper människor att må bra och ha en sund livstil. Han behöver kommunicera med sin målgrupp på en "horisontell nivå". Hans kommunikation ska alltså kännas personlig. På grund av detta hanterar han själv kommunikationen med sin publik. Vi hjälpte honom att, enkelt och effektivt (vi bokstavligen spenderade vi 1 enda timme i studion), producera videomaterial som skulle räcka hela året.
Huvudmålet var att skapa innehåll till sociala medier där Martin stod i fokus och berättade om sitt program. Martin hade själv stenkoll på vilka teman han ville kommunicera om i varje video vi spelade in. Och varje video och tema skulle ha en egen bakgrund.
Till ett sådant uppdrag är valet självklart: green screen. Väl använt kan green screen spara väldigt mycket tid och pengar, samt göra det hela roligare. Totalt spelade vi in 5 videos inom en timme. Snacka om att vara effektiva!
Hör av dig så hjälper vi dig att hitta rätt lösning för just dig!